Cestující museli sami zaplatit opravu letadla, jinak se neletělo domů
Připlatit si u cestovní kanceláře či letecké společnosti za první třídu, nadměrná nebo těžší zavazadla, lepší místo v letadle anebo teplé jídlo na palubě během letu patří k naprosto běžným věcem. Být ale nucený zaplatit za opravu letadla, aby vůbec mohlo vzlétnout, je však naprostá rarita, se kterou se jen tak někde nesetkáte. A přesto, stalo se, a to 12. listopadu minulého roku.
Před letem z čínského Pekingu do polské Varšavy se Boeingu společnosti LOT Polish Airlines porouchalo hydraulické čerpadlo. Vzhledem k tomu, že se bavíme o letadle, nešlo o nijak nákladný náhradní díl, který měl vyjít pod 10 000 korun. Ať už by stál kolik buď, není věc cestujících, aby se tímto problémem vůbec zabývali.
V tomto případě se ale věci měly jinak. Aerolinky byly vyzvány, aby opravu zaplatily v hotovosti, a to i přes jejich odpor, protože prý všechno jiné hradí bezhotovostně na fakturu a údajně vždy včas bez zbytečného prodlení. Místní mechanici od Boeingu však byli neoblomní a trvali na platbě hotově a hned. Jinak se neopravuje a tudíž ani neletí.
Skoro 250 pasažérů bylo vystaveno neúměrně dlouhému 10hodinovému čekání, než se věc uklidní. Ta se však za celou dobu nepohnula. Posádka letadla u sebe neměla peníze, kterými by opravu uhradila na místě, a tak se jeden ze zaměstnanců aerolinek odhodlal k netradičnímu řešení. Vyhlásil mezi cestujícími sbírku. Díky ochotě pár lidí byly peníze za chvíli pohromadě. Proběhla výměna vadného dílu a mohlo se odstartovat.
Ve Varšavě dostali pasažéři své peníze zpátky. Navíc všichni mohou požadovat odškodnění za zpoždění letu, a to ve výši až 16 000 korun. Podobný zážitek, jaký určitě nikdo jiný nemá, je ale k nezaplacení.